Training & Coaching

Sunt specialist în coaching prin programare neuro-lingvistică, manager și trainer de echipe de vânzări, ceea ce îmi oferă oportunitatea să colaborez cu oameni minunați și să-i ghidez pe drumul lor de împlinire a potențialului.

Am ales această cale după mai bine de un deceniu de carieră în coaching organizațional și managementul echipelor, activând atât în mediul antreprenorial, cât și în cel corporate, în cadrul unor companii cu amprentă globală, în care am țintit întotdeauna excelența.

Certificări



>15 ani

Experiență în training


>15 ani

Experiență în coaching


>5000 ore

Coaching individual


>1000 ore

Business coaching


Ce spun clienții

Etapele unui program de coaching organizațional

Pentru a-și atinge obiectivele, cursul este tratat ca un proiect individual și se personalizează în funcție de aspectele specifice fiecărei echipe. Programele au o abordare practică cu multe exerciții, studii de caz și simulări.

Cursurile sunt facilitate de Cristina Betterelli, trainer și coach certificat, activând atât în mediul antreprenorial, cât și în mediul corporate, cu expunere la diverse culturi organizaționale.

Etapa 1.

Începem cu sondajul inițial de diagnoză organizațională în care monitorizăm aspecte precum implicarea angajaților, modul de lucru între departamente, mentalitatea și comportamentul de leadership.

Etapa 2.

Concepem și implementăm programul de coaching în companie pe mai multe direcții: sesiuni de coaching de grup, coaching individual, programe de învățare/dezvoltare a abilităților în zonele identificate.

Etapa 3.

Marcăm rezultatele obținute prin sondajul final de monitorizare a evoluției aspectelor stabilite, pentru a analiza măsura în care au avut loc salturile promise.

Perspectiva managerilor

Răspunsuri la cele mai întâlnite întrebări ale managerilor

  • Pentru că în spatele visului de a avea angajați dedicați, sunt niște pași și o rutină sănătoasă ce poate fi adoptată de fiecare din noi. Stă în puterea noastră să alegem stilul de comunicare adoptat, stilul de leadership prin care conducem echipe, stilul de relaționare în general.

    Online-ul a restructurat felul în care se fac lucrurile și impune redefinirea relației dintre organizații și angajații lor. Aceștia dobândesc astăzi acces la performanțe latente până acum, prin accesul nelimitat la informație din mediul online.

    Sunt tot mai mulți cei ce vizează job-uri în cadrul organizațiilor care fac lucrurile diferit și oferă angajaților o călătorie plină de sens, dincolo de simpla fișă a postului.

    Pentru că azi, climatul organizațional al companiilor, mediul de lucru, stilurile de conducere și comunicare managerială sunt la un click distanță. “Un brand nu mai e ceea ce le spunem clienților că este. E ceea ce clienții își spun între ei.” Scott D. Cook

    În contextul acesta, e momentul să înlocuim comanda și controlul din management cu alte două concepte, adaptate mediului de azi: parteneriat și colaborare. Practic, coachingul poate oferi celui din poziția de conducere control real, nu doar iluzia controlului (prin înțelegerea de comun acord creată) și îi va oferi subordonatului răspundere autentică, nu iluzorie (prin asumarea voluntară a responsabilității, prin faptul că alege el să contribuie).

    Vă invit să descoperim împreună toate aceste aspecte, dar și multe altele, în misiunea de a maximiza acel potențial ascuns al oamenilor, despre care știm că e acolo.

  • Conform rezultatelor ultimelor sondaje din mediul online, privind beneficiile apreciate de angajați, aproximativ 19% dintre aceștia și-ar dori să beneficieze la locul de muncă de serviciile unui terapeut, coach sau consilier în dezvoltare personală.

    În practică, măsura în care angajații sunt implicați în procesul de selecție a beneficiilor extrasalariale, diferă de la o companie la alta. Și poate de prea multe ori, au primat abilitățile agenților de vânzare în alegerea acestor servicii. Și de prea puține ori s-a mizat pe acuratețea sondajelor interne care să releve dorințele reale ale angajaților.

    Cum știm ce vor angajații?

    În calitate de om de vânzări, am știut prea bine ca o organizație trebuie să genereze profit și evident, încă sunt de acord cu asta. Însă ceea ce-mi este mai clar acum, e că o companie nu trebuie să fie în centrul atenției în speranța că ulterior, prin stimulente financiare, angajații se vor simți și ei mai bine. Dimpotrivă, un fundament sustenabil e bazat pe faptul că trăim într-o eră în care, la fel de importante ca și profitul, sunt căutarea sensului și găsirea modului în care putem contribui noi, ca indivizi. Pentru că de aici vin satisfacția și mulțumirea.

    "Odată ce majoritatea membrilor unui grup se simt incluși, se naște o altă dinamică, cea a afirmării individuale." Sir John Whitmore, Coaching pentru performanță.

  • Să luăm analogia lui Sir John Whitmore cu lumea tenisului, acolo unde probabil a și luat naștere coachingul modern. Și să analizăm eficiența variantelor unui antrenor de a stimula atenția și concentrarea sportivilor.

    Putem începe cu variante simple de îndemnuri din parte antrenorului: "Nu pierde mingea din ochi!" sau " Fii cu ochii pe minge!" Și cu siguranță e foarte important ca jucătorii să facă asta, altfel n-ar avea cum să joace partida. Dar oare imperativul antrenorului " Fii atent la minge!", chiar asigură privitul constant al mingii? Și aici puteți ieși puțin din exercițiul autorului și să găsiți corespondentul întrebării în viața voastră profesională. În experiența mea de om de vânzări, am auzit de multe ori: "Fii atent la nevoia clientului!" sau "Fii cu ochii pe reacția lui!"

    Bineînțeles că dacă aceste discuții ar reuși să ducă la rezultatul dorit, mult mai mulți dintre noi am excela în toate activitățile noastre. Dar dacă a-i cere cuiva să facă ce trebuie nu duce la efectul dorit, ce o va face, totuși?

    Haideți să continuăm și cu câteva exemple de întrebări: " Te uiți după minge?" sau: "De ce nu ești cu ochii pe minge?". Aici, în funcție de tonul folosit, vom primi un răspuns mai mult sau mai puțin defensiv. Și poate ni se va spune chiar și motivul, dar tot din perspectiva defensivă.

    Evident, cele de mai sus sunt întrebări cu impact în influențarea stării interlocutorului, dar nu de maniera constructivă. Sunt șanse mari să genereze autocritică sau chiar să dăuneze stimei de sine și în plus, nu garantează nici măcar că jucătorul se uită la minge, cu atât mai puțin creșterea nivelului de concentrare sau calitatea concentrării.

    Și acum gândiți-vă la efectul pe care l-ar avea următoarele întrebări ale lui Sir John Whitmore, care odată adresate, promovează pe termen lung nu doar atenția, dar și gândirea proactivă și concentrată în interlocutor: " În ce direcție se învârte mingea, pe măsură ce se apropie de tine? Cât de sus este acum când trece de fileu? Se învârte mai rapid sau mai lent după ce sare, de această dată, de fiecare dată? Cât de departe este de adversar atunci când poți să începi să vezi în ce direcție se învârte? " Principii și practici pentru coaching și leadership, Sir John Whitmore.

  • Coachingul presupune o abordare cu totul diferită fața de training, demonstrat fiind că mai degrabă întrebările, și nu instrucțiunile sunt cele care garantează mai mult conștientizarea și asumarea responsabilității, doi piloni de bază în coaching.

    Și pe cât de pretențios sună, conștientizarea are de fapt un caracter curativ, oamenii fiind sisteme naturale de învățare. Tot ce trebuie făcut e să ajutăm acest proces de conștientizare să se desfășoare natural, prin mici intervenții de coaching care să stimuleze motivația interioară a fiecăruia. Pentru că odată accesată această motivație intrinsecă, restul e poveste.

    Îmi place asocierea coachingului cu arta conversației și da, poate fi învățată. Câștigul va fi pe măsură, întrucât conversația în coaching, ca orice artă, relevă viața într-o paletă mult mai amplă de culori. Și abia de acolo începe schimbarea.

  • Practic, beneficiile finale în coaching sunt creșterea performanței angajaților și creșterea productivității/ profitului, ori pentru acestea au existat întotdeauna metode de cuantificare.

    Se pleacă de la creșterea performanței fiecărui angajat, situațiile de coaching fiind adaptate individual, de la coaching pentru integrare/reintegrare în companie, coaching pentru adaptarea la un nou rol, coaching pentru leadership, coaching pentru creșterea performanței și lista poate continua.

    Situațiile sunt multiple și pe scara asumării responsabilității: se cunoaște direcția de urmat și e nevoie de suport în alcătuirea planului; se cunoaște planul, dar nu se acționează; s-au realizat anumiți pași și ceva nu funcționează; a funcționat, dar s-a blocat la un anumit nivel; cunoaște nivelul următor, dar se poate îmbunătăți climatul de lucru, ș.a.m.d.

    Vă invit să descoperim împreună cât de apreciat ar fi coachingul în organizația din care faceți parte, stabilind o primă întâlnire de cunoaștere. "Knowledge itself is power", Francis Bacon

  • Aproximativ 19% dintre angajaţi îşi doresc ca instituţia în care lucrează să includă printre beneficiile extrasalariale acoperirea costurilor pentru un terapeut, coach sau consilier de dezvoltare personală.

    Faptul că salariaţii îşi doresc ca angajatorii să le asigure costurile pentru psihoterapie sau coaching individual este în concordanţă cu faptul că, deși românii sunt destul de stresaţi şi temători ca angajaţi, totuși puțini au apelat la un psiholog, din diverse motive, printre care și timp, respectiv bani.

    "Discuţia despre beneficiile pentru angajaţi nu mai poate fi purtată doar în biroul de Resurse Umane. E momentul să întrebăm angajaţii ce nevoi au şi apoi să analizăm capacitatea organizaţiei de a le oferi beneficii relevante. Faptul că oamenii simt nevoia de a fi susţinuți financiar pentru servicii de terapie, ar trebui să fie un indicator clar pentru companii despre nevoia de wellbeing pe care o au angajaţii. În final, odată ce oamenii sunt bine, companiile au şi ele de câştigat", afirma Costin Tudor, în calitatea de fondator şi CEO al Undelucram.

Ce vom discuta în cadrul întâlnirii de cunoaștere?

  • Punctele comune între experiența mea de business și situații particulare din climatul de lucru al companiei dumneavoastră, abordate din perspectiva soluționării prin coaching.

  • Decidem împreună asupra beneficiilor specifice activității companiei și care să poată fi transpuse în rezultate finale măsurabile pentru companie.

  • Personalizarea unui program pe dimensiunea și specificul activității companiei, într-un termen cât mai relevant pentru aceasta.

  • Modalități de marcare a rezultatelor intermediare, în vederea consolidării direcției inițiale sau ajustării acesteia, în funcție de impactul în rândul angajaților.

  • • Dezvoltare soft skills

    • Excelență în vânzări

    • Inteligența emoțională

    • Managementul conflictelor

    • Sesiuni de coaching individual

  • • Recrutare de succes

    • Motivarea personalului

    • Leadership conștient

    • Management echipe de vânzări

    • Sesiuni de coaching în echipă